ادبی فیروزجاه، حسین؛ یمینی، مسعود و یمینی، مینا (1397). بررسی تأثیر سواد دیجیتالی بر افزایش سطح علمی دانشجویان تربیت بدنی. مطالعات دانششناسی، 4(14)، 1-19.
الهی، شعبان؛ عبدی، بهنام و دانایی فرد، حسن (1389). پذیرش دولت الکترونیک در ایران: تبیین نقش متغیرهای فردی، سازمانی و اجتماعی مطرح در پذیرش فناوری. چشمانداز مدیریت دولتی، 1(1)، 41-67.
بهبودی، محمدرضا؛ احمدی کهنعلی، رضا و قاسمی، آرزو (1398). شناسایی موانع موفقیت کامل برنامه توسعه دولت الکترونیک از دید مسئولان و شهروندان و ارائه راهکارهایی برای موفقیت در آن (مطالعهای کیفی در استان هرمزگان). سیاستنامه علم و فناوری، 9(1)، 45-57.
توحیدی اصل، منصوره (1391). ارزیابی سطح سواد دیجیتالی و تأثیر آن بر تمایل مردم به استفاده از خدمات الکترونیک (مطالعه موردی: ساکنان منطقه 14 شهرداری تهران)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی (تهران شمال).
جعفرنیا، سعید و جوانمرد، مریم (1394). تأثیر انعطافپذیری زیرساخت فناوری اطلاعات و عملیات مدیریت زنجیره تأمین بر مزیت رقابتی و عملکرد مالی در شرکتهای تولیدی و صنعتی شهرستان اهواز. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 3(11)، 123-140.
حریری، نجلا و یاری، یارحسین (1388). بررسی وضعیت زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانههای مرکزی واحد دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی. علوم کتابداری، 2(5)، 45-57.
حسینی، سید احمد؛ مهدیون، روح الله و قاسمزاده ابوالفضل (1399). نقش سواد دیجیتالی و شایستگیهای کانونی معلمان بر عملکرد شغلی آنان. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 6(2)، 18-42.
حقیقی، منیژه؛ قاسمی، سمیرا؛ ترکمان، مهدی و قاسمی، علی (1394). عنوان شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پذیرش خدمات دولت الکترونیک از دیدگاه شهروندان مورد پژوهی. مدیریت بازاریابی، 27، 104-121.
خلیفه، قدرتالله و آزاد، مهدی (1390). میزان تحقق دولت الکترونیک از دیدگاه کارکنان؛ دانشگاه شهید چمران. راهبردهای آموزش، 4(4)، 177-182.
سلیماننژاد، عادل؛ درودی، فریبرز و رهجو، فاطمه (1400). تأثیر سواد دیجیتال بر مصرف محتوای دیجیتال در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 27(2)، 641-664.
شیخ شعاعی، فاطمه و علومی، طاهره (1386). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانهای فنی دانشگاههای شهر تهران. کتابداری و اطلاعرسانی، 39(1)، 9-34.
صادقی مکی، سیدمحمدتقی؛ هادی پیکانی، مهربان و جوانمرد، حبیب الله (1398). ارائه مدل رضایتمندی شهروندان از دولت الکترونیک بهمنظور بهبود اعتماد عمومی. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 7(1)، 83-112.
علیآبادی، خدیجه و رجبیان دهزیره (1397). نقش سواد دیجیتال بر نهادینهسازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش الکترونیکی، دومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، مشاوره، تعلیم و تربیت، آذرماه، مؤسسه آموزش عالی شاندیز، مشهد، ایران.
غفاری، سعید و زینالی، محمد علی (1397). بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات برای پیادهسازی مدیریت دانش در آرشیو دیداری. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 4(2)، 112-136.
فقیهی، مهدی و معمارزاده، غلامرضا (1394). مدل توسعه دولت الکترونیک در ایران 1404. مدیریت فناوری اطلاعات، 7(1)، 125-142.
قلیپورسوته، رحمتالله؛ منوریان، عباس و الهیاری دوین، ملیحه (1398). طراحی مدل دولت الکترونیک در چارچوب اخلاقی حکمرانی خوب. اخلاق در علوم و فناوری، 14(5)، 186-189.
کاظمپوریان، سعید و عبدلی، سمانه (1395). سواد دیجیتال: راهکاری برای پوشش شکاف دیجیتال و پرورش شهروند دیجیتال، سیاستنامه علم و فناوری، 4(6)، 53-64.
کاظمی، حسین و حاج اسماعیلی، فهمیمه. (1395). شکاف دیجیتالی از دسترسی فیزیکی تا استفاده متداول: تبیین نقش سواد و مهارت دیجیتال و دسترسی انگیزشی. مجله جهانی رسانه، 11(2)، 180-197.
کوهستانی نژادطاری، آذردخت؛ ابازری، زهرا و میرحسینی، زهره (1397). سواد فناوری معلمان در سند برنامه درسی ملی آموزشوپرورش حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری. فناوری آموزش، 12(2)، 150-160.
لک، بهزاد و جوادیان، رضا (1390). تأثیر زیرساختهای فناوری اطلاعات در توانمندسازی کارکنان پلیس. توسعه منابع انسانی و پشتیبانی، 6(19)، 32-60.
مجلل چوبقلو، محمدعلی و اسدزاده، سینا (1398). ارزیابی سواد الکترونیکی و تأثیر آن بر جامعهپذیری و تحولپذیری کارکنان (مطالعه موردی: اداره آموزشوپرورش شهرستان مراغه)، مدیریت سازمانهای دولتی، 7(4)، 117- 133.
محرمی، اعظم؛ مهدیون، روح اله؛ قاسمزاده علیشاهی، ابوالفضل و رزاقی، محمد (1399). نقش سواد دیجیتالی و ظرفیت یادگیری سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان آموزشی، مدیریت اطلاعات، 6(1)، 201- 222.
محقر، علی و شیرمحمدی، مهدی (1387). توسعه مدل پذیرش فناوری در وزارت کشور. دانش مدیریت، 67(2)، 113-131.
Alshehri, M. & Drew, S. (2010).
Implementation of e-Government: Advantages and Challenges, Proceedings of the IASK International Conference E-Activity and Leading Technologies & InterTIC,
http://hdl.handle.net/10072/40620.
Alwahaibi, Y.A., Ariffin, Sh. A., Garfan, S.A., Saad, A. & Dharmalingam, R. (2021). Proposing an M-Government Framework for the Ministry of Housing in Oman: For Efficient Digital Literacy and Services, International Journal of Mobile and Blended (IJMBL), 13(4), 1-24.
Boufeas, G., Halaris, I., and Kokkinou, A. (2004). Business Plans for the Development of E-government in Greece: An Appraisal. UNTC Occasional Papers No 5: Athens, Greece.
Chanopas, A., Krairit, D. & Do Ba, K. (2006). Managing information technology infrastructure: a new flexibility framework. Management Research new, 29(10), 326-651.
Chohan, S.R. & Hu, G. (2022). Strengthening digital inclusion through e-government: cohesive ICT training programs to intensify digital competency, Information technology for development, 28(1), 16-38.
Dziekoński, K. (2017). Project managers’ competencies model for construction industry in Poland, Procedia Engineering, 182,174-181.
Gajendra, Sh. (2020). Digital Governance in Nepal. Journal of Management Research, 12(3).
Hairul Othma, M., Razali, R. & Faidzul Nasrudin, M. (2020). Key Factors for E-Government towards Sustainable Development Goals, International Journal of Advanced Science and Technology, 29(6), 2864-2876.
Hamner, M. & Al-Qahtani, F. (2009). Enhancing the case for Electronic Government in Developing Nations: A People-Centric Study Focused in Saudi Arabia, Government Information Quarterly, 26(7), 137–143.
Hung, S., Chang, C. & Yu, T. (2006). Determinants of user Acceptance of the E-Government Services: The Case of Online Tax Filing and Payment System. Government Information Quarterly, 23, 97-122.
Kamal, M. M. (2006). IT Innovation Adoption in the Government Sector: Identifying the Critical Success Factors. Journal of Enterprise Information Management, 19(2), 192-222.
Khan, A. & Krishnan, S. (2019). Conceptualizing the impact of corruption in national institutions and national stakeholder service systems on e-government maturity. International Journal of Information Management, 46, 23-36.
Lee, J. & Rao, H. (2007). Perceived Risks, Counter-Beliefs, and Intentions to use Anti-/counter-Terrorism Websites: An Exploratory Study of Government– Citizens online Interactions in a Turbulent Environment. Decision Support Systems, 43, 1431–1449.
Lukitasari, M., Murtafiah, W., Ramdiah, S., Hasan, R. & Sukri, A. (2022). Constructing Digital Literacy Instrument and its Effect on College Students' Learning Outcomes, International Journal of Instruction, 15(2), 171-188.
MacLure, K. & Stewart, D. (2018). A qualitative case study of ehealth and digital literacy experiences of pharmacy staff, Res Social Adm Pharm, 14(6), 555-563.
Samuel, M., Gayatri, Christian, P. & Baradi, M. (2020). Drivers and barriers to e-government adoption in Indian cities. Journal of Urban Management, 9(4), 408-417.
Lytras, M.D. & Şerban, A.C. (2020). E-Government Insights to Smart Cities Research: European Union (EU) Study and the Role of Regulations. in IEEE Access, 8, 65313-65326. doi: 10.1109/ACCESS.2020.2982737.
Rajput, A. & Mani Kandhan Nair, K. (2013). Significance of Digital Literacy in E-Governance, The SIJ Transactions on Industrial, Financial & Business Management (IFBM), 1(4), 136-141.
Renteria, R.A., Enriquez, H.R., Aguirre Huayllani, W.J., Arevalo Mezarina, Z.H. & Ibarra Cabrera, M.J. (2019). Challenges in the Implementation of E-government for Public Institutions in Peru, Association for Computing Machinery, 978(1), 4503-6602.
Rodriguez Ruiz, G., Munoz Castorena, R., Aguilar Zarate, J. & Ochoa Hernandez, M.B. (2021). Electronic government and digital literacy: temporal comparison in the use of technology in Mexico. Ibero-American Congress of Systems, Cyber and Computer: CISCI, July 18-21, Orlando, Florida, USA.
Sawalha, S., Al-Jamal, M., Abu-Shanab, E. (2019). The influence of utilising Facebook on e-government adoption. Electronic Government, an International Journal, 15 (1), 1 – 20.
Schepers, J. & Wetzels, M. (2007). A Meta-Analysis of the Technology Acceptance Model: Investigating Subjective norm and Moderation Effects. Information & Management, 44(9), 90-103.
Sharp, L.A. (2018). Collaborative digital literacy practices among adult learners: Levels of confidence and perceptions of importance. International Journal of Instruction, 11(1), 153–166.
Stahl, J. (2015). Digital technology: Supporting the language and literacy development of ELLs. Mount Royal Undergraduate Education Review, 1 (3).
Stahl, J. (2015). Digital technology: Supporting the language and literacy development of ELLs, Mount Royal Undergraduate Education Review, 1(3).
Tomaszewicz, A.A. (2015). The impact of digital literacy on e-government development, Journal of Applied Knowledge Management, 3(2), 45-53.
Ukwoma, S. C., Iwundu, N. E. and Iwundu, I. E. (2016). Digital literacy skills possessed by students of UNN, implications for effective learning and performance: A study of the MTN Universities Connect Library. New Library World, 117 ( 11/12). 702-720.
United Nations E-government Survey, (2020). Digital government in the decade of action for sustainable development, Department of Economic and Social Affairs, United Nations New York.
Verkijika, S., De Wet, L. (2018). A usability assessment of e-government websites in Sub-Saharan Africa. International Journal of Information Management, 39, 20-29.
Voda, A.I., Cautisanu, C., Gradinaru, C., Tanasescu, C. & Marcondes de Moraes, G.H.S. (2022). Exploring Digital Literacy Skills in Social Sciences and Humanities Students, Sustainability, 14(2483). https://doi.org/10.3390/su14052483.