پرسش‌های متداول

چگونه مقاله ارسالی را پیگیری کنم؟

آخرین وضعیت مقالات در کارتابل نویسندگان مقاله در ستون "وضعیت" قابل مشاهده است. همچنین، هرگونه تغییری در وضعیت مقاله در قالب ارسال ایمیل به "نویسنده مسئول" اطلاع داده می‌شود. لازم به ذکر است که تنها نویسنده مسئول مقاله در کارتابل خود دسترسی مربوط به ارسال فایل و اعمال تغییرات در اطلاعات مقاله را داشته و این دسترسی برای سایر نویسندگان مقاله فراهم نیست.

چگونه می توانم مقاله خود را برای چاپ در نشریه ارسال کنم؟

به منظور ارسال مقاله به نشریه مدیریت اطلاعات، به عنوان اولین گام  در سامانه نشریه ثبت نام نموده و پس از دریافت نام کاربری و رمز ورود، وارد حساب کاربری خود در نقش «نویسنده» شوید. قبل از ارسال مقاله حتما قسمت راهنمای نویسندگان را مطالعه نموده و مقاله ارسالی خود را دقیقاً طبق فرمت معرفی شده تدوین و تنظیم کنید. لازم به ذکر است که دریافت مقاله در نشریه مدیریت اطلاعات تنها از طریق سامانه رسمی نشریه صورت می‌پذیرد.

آیا می توان مقاله خود را به چند مجله ارسال نمود؟

تمامی نویسندگان مقالات در زمان ارسال مقاله ملزم به تکمیل و امضای فرم تعارض منافع هستند. فرم تعارض منافع، توافق نامه‏ای است که نویسنده (گان) یک مقاله اعلام می‏کنند که در رابطه با انتشار مقاله ارائه شده به طور کامل اخلاق نشر را رعایت نموده و از اقدامات ناقض آن از جمله سرقت ادبی، سوء رفتار، جعل داده‏ها و یا ارسال و انتشار دوگانه، پرهیز نموده‏اند، منافعی تجاری در این راستا وجود ندارد و نویسندگان در قبال ارائه اثر خود وجهی دریافت ننموده‏اند. همچنین با تکمیل این فرم تعهد می‌شود که این اثر قبلا در جای دیگری منتشر نشده و همزمان به نشریه دیگری ارائه نگردیده است.

آیا ارسال مقاله به نشریه هزینه دارد؟

از تاریخ 1399/07/01 جهت  بررسی مقالات (هزینه داوری) مبلغ دو میلیون ریال (2.000.000) و جهت  چاپ مقالات مبلغ دو میلیون و پانصد هزار ریال (2.500.000) از نویسندگان مقالات دریافت شود.. برای اطلاعات بیشتر لطفا قسمت «راهنمای ارسال مقاله» و «راهنمای نگارش مقاله» را مطالعه کنید.

آیا مقاله ارسال شده بایستی در فرمت خاصی باشد؟

اطلاعات کامل مربوط به فرمت مقالات ارسالی در بخش «راهنمای ارسال مقاله » ارائه شده است.

راهنمای نویسندگان و سوالات متداول مشکلم را برطرف نکرد. چه کاری باید انجام دهم؟

در صورتی که بخش «راهنمای نویسندگان» و «پرسش های متداول» نیز راهگشای مشکل شما نبودند، می توانید از طریق ایمیل نشریه و یا تماس با کارشناس نشریه (در بخش «تماس با ما» این اطلاعات ارائهشده است) مسئله خود را مطرح نمائید.

فایل تعهدنامه را چگونه تکمیل کنم؟

ابتدا  فایل «تعهدنامه» را از بخش «راهنمای نویسندگان» دانلود کرده و تکمیل نمایید. پس از آن به منظور امضا، فرم را پرینت بگیرید. فرم تعهدنامه باید توسط نویسنده مسئول مقاله امضا شود. در گام آخر اسکن تعهدنامه امضا شده را در سامانه بارگزاری کنید.

پس از این که مقاله خود را ثبت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟

پس از ثبت موفقیت آمیز مقاله، یک ایمیل از طرف سامانه برای شما ارسال می شود که موارد ثبت شده در آن قید شده است. پس از آن فرایند بررسی مقاله در نشریه آغاز می شود.  اطلاعات کامل از روند بررسی مقاله در «روندنمای (فلودیاگرام) داوری» آمده است. لازم به ذکر است وضعیت مقاله در کارتابل نویسندگان مقاله قابل مشاهده است. همچنین هرگونه تغییر در وضعیت به نویسنده مسئول مقاله از طریق ارسال ایمیل اعلام خواهد شد.

پس از تعیین نتایج داوری، چه کاری باید انجام دهم؟

پس از تعیین نظرات داوران و بررسی سردبیری، نظر داوران به نویسنده مسئول در سامانه نشریه اعلام خواهد شد. نویسنده مسئول موظف است اصلاحات مورد نظر داوران را در مقاله اعمال نماید.


پس از اعمال اصلاحات، باید سه فایل زیر در سامانه توسط نویسنده مسئول بارگزاری شود:



  • فایل به عنوان «تغییرات برجسته شده»: در این فایل تغییرات ایجاد شده در مقاله به صورت فعال کردن track change و هایلایت کردن مشخص شده است.

  • فایل «نهایی بدون تغییرات برجسته شده»: در این فایل هیچ گونه هایلایتی وجود نداشته و متن مقاله نهایی ارائه شده است.

  • فایل «جدول پاسخ به داوران»: در این فایل با استفاده از یک جدول گزارش اصلاحات صورت گرفته ارائه می شود. به این ترتیب تمامی اصلاحات ذکر شده توسط داوران در جدول قرار گرفته و پاسخ مربوط به هر اصلاح در مقابل آن ذکر می شود.

وضعبت اعتبار نشریه «مدیریت اطلاعات» در سامانه نشریات وزارت علوم چگونه است؟

 با افتخار به اطلاع می‌رساند در راستای جریان بازنگری و رتبه بندی نشریات علمی کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1399-1400، نشریه مدیریت اطلاعات مجدداً قادر به کسب رتبه "ب" از میان 5 گروه:  بین‌المللی، الف، ب، ج، د (به ترتیب از بالاترین رتبه تا کم اعتبارترین) شد.

هرچه تلاش می‌کنم نمی‌توانم وضیعت مقاله خود را از طریق پنل کاربری ام مشاهده بکنم و یا نمی‌توانم فایل های جدیدم را آپلود بکنم، مشکل کجاست؟

این مسئله ممکن است چند دلیل داشته باشد، به ترتیب مراحل ذیل را جهت رفع این مشکل انجام بدهید.



  • مطمئن بشوید که با اکانت نویسنده مسئول وارد سامانه شده اید.

    1. تنها نویسنده مسئول ثبت شده در سامانه(و نه سایر نویسندگان) بابت یک مقاله امکان دیدن مراحل و اصلاحات را دارد.

    2. در صورتی که با ایمیل نویسنده مسئول وارد شدید ولی باز هم مسئله حل نشد مسئله اینجاست که نویسنده مسئول در سامانه دارای چند اکانت با ایمیل‌های متفاوت می‌باشد، شما باید اطمینان بفرمایید که با ایمیل و اکانت مربوط به مقاله مرتبط با مقاله شما(که در بخش مشخصات نویسندگان قابل مشاهده است) وارد سامانه شده باشید.



  • سایر موارد (در صورتی که از مورد اول اطمینان دارید مراحل ذیل می‌تواند مشکل را رفع بکند.)

    1. CACHE مرورگر خود را پاک بفرمایید. (با یک سرچ ساده در گوگل این مورد را می‌توانید برای مرورگرهای مختلف انجام بدهید.)

    2. از یک مرورگر دیگر امتحان کنید.

    3. از یک کامپیتور دیگر تلاش برای وارد شدن به سامانه بکنید.




گاهی اوقات این اتفاق به دلیل مشکل فنی سامانه است و باید در زمان دیگری مجدد به سامانه مراجعه کنید.

زمان طولانی گذشته هنوز مقاله ام در مرحله داوری یا ارسال شده توسط نویسنده می‌باشد، مشکل کجاست؟

در فرایند بررسی مقالات، طولانی ترین مرحله، مرحله داوری توسط داوران است. مقالات دریافتی برای 2 الی 3 داور ارسال شده و اعلام نظر پس از دریافت نظرات همه داوران و بررسی سردبیری انجام می شود. به شما اطمینان می دهیم که پیگیری های لازم برای تسریع امور توسط نشریه انجام می شود.


در شرایط اضطراری می‌توانید با ارسال پیامک به کارشناس نشریه وضعیت مقاله را پیگیری نمایید.

من عجله دارم و نیاز به گواهی چاپ مقاله دارم، چه کنم؟

فرایند کامل بررسی مقاله در نشریه مدیریت اطلاعات در « روندنمای (فلودیاگرام) داوری » آمده است. پس از تأیید نهایی مقاله توسط داوران و سردبیر، نامه پذیرش مقاله صادر خواهد شد.

در هنگام انجام اصلاحات مقاله هرچه اطلاعات نویسندگان را تکمیل می‌کنم، اصلاحات ذخیره نمی‌شود و پس از رفرش کردن صفحه دوباره اطلاعات قدیمی نمایش داده می‌شود، مشکل کجاست؟

در زمان تکمیل اطلاعات نویسندگان، درقسمت بالا سمت چپ جدول،گزینه‌ای وجود دارد با عنوان "ذخیره" که با انتخاب آن اطلاعات ثبت شده ذخیره می شود.

به جیمیل نشریه و یا کارشناس نشریه درخواستم را ارسال کردم ولی چیزی دریافت نکردم، مشکل کجاست؟

با توجه به ترافیک بالای پیام‌ها و ایمیل‌های دریافتی، کارشناس نشریه به پیام های دریافتی به ترتیب دریافت، پاسخ می‌دهد.